pappsac.blogg.se

2015-09-26
11:10:26

Vad händer nu då? Första perioden av graviditeten.

Som de flesta säkert vet så mår en stor del av de gravida kvinnorna illa mer eller mindre hela tiden under första perioden av graviditeten, så även Agnes. Detta i samband med oro för att nånting skulle gå fel den första tiden av graviditeten gjorde att jag faktiskt shapeade up mig rätt hyffsat. Skulle nog kalla denna period min "bästa" prestation som make under hela graviditeten. Jag gav upp mina egna intressen för att vara hemma med Agnes och se till att underlätta så mycket jag kunde för henne. Vi hade en period där jag gjorde antingen smoothies eller milkshake varenda kväll utan undantag för att hon skulle få i sig vitaminer och näringsämnen, Jag köpte spenat och broccoli för att hon skulle få i sig järn. Gav massager och följde med på promenader. Att jag enbart hade skolan att fokusera på underlättade i min roll som omhändertagande make (jag blev sämre sen). 

Skulle jag ge ett generellt tips till dem som är i ett förhållande med en gravid kvinna skulle det vara att svälja egot under dessa 9 månader och faktiskt vara hemma så mycket det går och ta hand om er kvinna. Att helt enkelt vara delaktig i graviditeten och ställa upp för din gravida partner. Det behövs, det uppskattas och om du inte gör det så kommer du förmodligen känna dig som en rätt kass partner när det är dags att få barn. (här är jag pga jobb, mer om det senare).   


Agnes i v.8. Syntes lite då men inte var det mycket.


Milkshake på hallon, citronvatten och kakor :) En del av varje kvällsfika under denna period.
 
 
Kommentar:
2015-09-26 @ 19:56:58
#1: Anonym

Du är fantastisk men ni "gubbar" blir lätt lite utanför.🌹🌹🌹

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: