pappsac.blogg.se

2016-02-15
09:55:41

Long time no blogg.

Fullt upp har det varit senaste tiden. Bäbis, skola och dylikt har satt käppar i hjulet för bloggambitionen.

Tänkte ignorera tiden som passerat och istället skriva om helgen.

Agnes och Lilo åkte till Stockholm för 2 veckor sedan för att spendera lite tid med Agnes släktingar samt anordna namngivelseceremoni. Tågresan ner blev dock en mindre katastrof då Lilo bestämde sig för att åka tåg inte var speciellt ballt. Detta ledde till att Agnes ringde mig och sa du får komma med bilen, annars kommer vi inte hem.
Efter namngivelseceremonin förstod jag att detta var absolut nödvändigt även om de hade åkt tåg. Vi fick så otroligt mycket presenter och saker så bilen var helt överfull på vägen hem.
Resan ner var vidrig vädermässigt. snö och klass 1 varning efter E4an hela vägen till stockholm medförde en snitthastighet på 60kmh från Umeå - Gävle. Detta med pauser för bilköer kring olyckor och annat tjafs. 12 timmar senare var jag dock framme.

Lördag var det ceremonidags och Agnes med familj hade bakat tårtor och varit jätteduktiga på att fixa pynt och iordningställa lokalen. Det var trevligt och nästan hela Agnes släkt kunde närvara.

På kvällen bjöd frugan med mig på Mall of Scandinavia och middag på Vapiano. Vi tänkte ta hand om Lilo den natten men mormor flyttade över henne till sin säng och via detta kunde vi dricka lite vin / öl. En mysig afton :)

Söndag körde vi hem och det gick betydligt bättre än ditvägen. En mindre snöstorm i Sundsvall var det enda obehagliga på hela vägen hem. 

Nu har vi landat och skolveckan har startat. jag ska försöka vara mer aktiv här i framtiden :)

En fin fru på Vapiano.
Lilo hos Mormor och Morfar.
 
Lilo i volvon.
 
Filetto di manzo pizza på Vapiano.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: