pappsac.blogg.se

2015-09-24
19:50:00

Lite bakgrund och beskrivning.

Hej och välkommen!

Jag heter Isac Lundkvist och är 31 år gammal. Bor i Umeå med min just nu 9 månader gravida fru. Beräknad förlossning imorgon (fre 25/9). Jag läser gastronomiprogrammet på Umeå Universitet och extrajobbar som kock på Runt Hörnet, en restaurang/bar i centrala Umeå.
Jag kommer från en bakgrund av Skateboardåkning och har levt livstilen det innebär att vara skejtare, resor, tävlingar, festande och en uppkäftig "jag bryr mig inte"- inställning till det mesta. När jag sedan lade brädan på hyllan pga ålder och skador kände jag mig tämligen vilse och visste inte riktigt vad jag hade för plats i samhället. Jag är uppvuxen i kärnfamilj med arbetarvärderingar där familjen och karriären varit i stort fokus. Vilket lett till att jag slitits mellan den oseriösa sidan som finns i skateboardvärlden och den seriösa kärnfamiljsbilden jag haft med mig genom hela livet.

När jag träffade Agnes (min fru) hade vi inga som helst tankar på att en dag bli tillsammans. Jag var en dekandent gamling till skateare som festade för mycket och bodde då hos min lillebror. Hon passade rätt bra in som polare då jag inte aktivt sökte en partner eller för den delen tyckte att jag var värd en. Vi skulle bli goda vänner som fixade ragg till varandra på krogen och skulle bo som roommates i den 4a jag lyckats få tag i på Ålidhem i Umeå. Denna "wingman" / polare grejen gick som det gick och nu två år senare är vi gifta och väntar vårt första barn (vilken dag som helst).
 
Vi innan det var vi :)


Eftersom denna graviditet inte var planerad utan snarare en positiv överraskning blev det en rask och väldigt stor omställning från vårt tidigare tämligen problemfria liv med plugg och festande.  

Jag tänkte i denna blogg beskriva mina upplevelser under graviditeten, de förändringar graviditeten har medfört, och vad jag under graviditeten kunde ha gjort bättre, gjorde bra och kanske gjorde lite för bra (kanske inte finns något att skriva här). Jag kommer givetvis fortsätta skriva om livet efter förlossningen och mina upplevelser som småbarnsförälder till vår dotter.

Kanske även slänger in ett mattips här och där i och med mina studier och mitt karriärsval ;)

Hoppas ni gillar läsningen och återkommer!

Kommentarer:
2015-09-24 @ 20:47:29
#1: Anonym

Det ska bli jättekul att följa dig på din resa!🌹🌹🌹

2015-09-25 @ 13:00:32
#2: Mia

Spännande! Ser fram mot en fortsättning :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: