pappsac.blogg.se

2015-10-08
18:50:00

Senaste dagarna.

Lilo kom som ni vet i söndags, en underbar liten tjej som vägde 3530g och var 48 cm lång.
Jag ska berätta om förlossningsupplevelsen senare ;)

Vi har bott 2 dagar på BB vilket har varit skönt. Bra att få hjälp och bli visade hur blöjbyten och mat ska fungera och skönt med en larmknapp så man kan få svar på sina frågor direkt. BB var en väldigt positiv upplevelse för mig. Jag hade väntat mig en långtråkig upplevelse med hemlängtan, vilket det var i sina stunder men mitt fokus låg hela tiden på Agnes och Lilo så det var väldigt sällan.
När vi kom hem så blev det lite lugn och ro. Vi försökte introducera katterna till bebis vilket gick sådär. De är väldigt avvaktande men ändå duktiga för att ha fått en lillasyster ganska nydligt. Första dagen hemma fokuserade vi på att bara landa. Ställa iordning och koka flaskor, nappar osv (vi ammar inte Lilo).
Jag upplever att vi valt att inte amma som väldigt positivt då det innebär att jag får ta del av matningen och bondandet som annars sker mellan mamman och barnet. Samt att jag kunde dra det lasset direkt på bb då Agnes inte var jättepigg direkt efter förlossningen.
Lilltjejen har kvar dygnsrytmen som hon hade i magen vilket innebär att hon sover hela dagarna och är vaken (skriker) hela nätterna så sömnen har varit ett ganska frånvarande element dessa första dagar.
Andra dagen kom farmor och farfar och hälsade på och det var väldigt kul att få visa upp lillan. Farmor grinade och Farfar var väldigt stolt. Riktigt roligt. 
Idag (dag 3) har vi varit på BBhemvård och lämnat lite av Agnes blod för att kolla blodvärdet (bättre och bättre).
sen har vi sovit lite i sängen så mor och far ska orka med natten. Nu ska vi smygkolla lite hockey och  få besök av Alex och Linda :)

Sover gott i vagnen :)

Med Mamma och Pappa :)
 
Spelar dator med Farsan :)
 
Mamma på prommis :)
 
 


Kommentarer:
2015-10-08 @ 19:18:13

grattis till er tjej

2015-10-09 @ 07:53:41
#2: Anna

Vilka gullisar ni är! 😍

2015-10-09 @ 15:43:37
#3: Louise

Härligt att det gått bra för er :) tycker Lilo är ett underbart namn! Med tanke på att ni inte ammar så kanske ni är intresserade av en utlottning av en Philips avent nappflaska och napp? Jag gör en intressekoll för det på min blogg, du kan väl kommentera där ifall intresse finns :) ha det så bra i eran bebisbubbla nu,mysigaste som finns!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: