pappsac.blogg.se

2015-09-25
01:52:17

Plussning och Panik.

Känslan hade funnits där ett tag att Agnes skulle kunna vara gravid. Jag var lite orolig över detta och tänkte både positiva och negativa tankar. Jag och Agnes hade det frid och fröjd så förhållandemässigt skulle det absolut inte göra något med tillökning. Den största frågan för mig var och är fortfarande: Är jag redo att bli förälder?
19 januari 2015 var Agnes var 5 dagar sen och gick och handlade 2 graviditetstest. Hon tog testen och jag visste direkt att hon var gravid, Hon drog ut på det lite grann medans hon satte på sin fina pyjamas. Kastade sedan ner instruktionen till grav-testet på bänken och sa något i stil med "Det står att om det är plus är man gravid, JAG ÄR GRAVID!".
Som den egoist och realist jag är tänkte jag två snabba, för mig självklara tankar.
1. Vi är studenter, vi har inte råd med barn.
2. Jag har inte levt klart. jag är inte redo. 
Efter en stund och ett rätt panikartat gemensamt bad i badkaret var dock dessa tankar mer eller mindre borta och det var dags att möta en graviditet med allt vad den innebär.

 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: